Bár az Energy4Farming számos horizontális és ágazati prioritás eléréséhez hozzájárul, a projekt fő célja, hogy új készségeket, ötleteket és módszereket adjon a szakképzőiskolai tanárok szakmai fejlődéséhez. Fő stratégiája abból áll, hogy támogatja a szakképző tanárok szakmai fejlődését a mezőgazdaságban alkalmazható megújuló energiákkal kapcsolatban, valamint útmutatást ad nekik a projekt-alapú tanulási módszertan, a vállalkozói készségek bevezetéséhez és nyelvi kompetenciáik fejlesztéséhez. Ezen túlmenően a szakképzési központok a legjobb célpontjai ennek a projektnek, mivel a munkaerőpiacra készülő mezőgazdasági hallgatók környezetvédelmi tanulmányaira összpontosít. Ez új ismeretekkel és tudással látja el a diákokat a fenntartható technikákról, amelyekre az agrárszektorban kereslet van az Európai Unió fenntarthatósági céljainak elérése érdekében. Ezenkívül segíti őket a gyakorlati tapasztalatok fejlesztésében a projekt-alapú tanulási módszertannak köszönhetően, amely elősegíti a különböző intézmények, szervezetek és vállalatok közötti partnerséget. Mivel ez a projekt a fenntarthatósággal kapcsolatos ismeretek megszerzésére összpontosít, hogy csökkentse a környezetszennyezés hatását, kiegészíti a környezeti és éghajlati célok horizontális szükségletét is.
Ebben az értelemben és a prioritásokhoz és témákhoz kapcsolódva a projekt céljai a következők:
– A mezőgazdasági szakképzési tanulmányok fejlesztésének és korszerűsítésének elősegítése a szakképző tanárok szakmai fejlődése révén (a megújuló energiákkal kapcsolatban)
– Az innovatív vállalkozói gyakorlatok bevonása a szakképzésbe a megújuló energiaágazat által kínált új lehetőségek alapján, a vidéki gazdaság tevékenységeinek diverzifikálása érdekében
– A társadalmi szükségletek kielégítésére szolgáló innovatív projekt-alapú tanulási tapasztalatok bevezetésének megkönnyítése a mezőgazdasági szakképzésben.E célok alapján a projekt konkrét célkitűzései a következők lesznek:
1. Erősítse meg a szakképző tanárok készségeit a fenntartható mezőgazdaság területén.
2. Javítani kell a szakképző tanárok ismereteit a megújuló energiák mezőgazdasági hasznosításáról.
3. Erősítse meg a mezőgazdasági tanulmányok szakképzési tantervét a fenntarthatósággal kapcsolatos fogalmak bevezetésével.
4. Javítani kell a diákok fenntarthatósági kompetenciáit.5. Erősítse meg a szakképző hallgatók foglalkoztathatóságát a munka világához való hozzáállás révén.
Az Európai Bizottság e kiadvány elkészítéséhez nyújtott támogatása nem jelenti a tartalom jóváhagyását, amely csak a szerzők véleményét tükrözi, és a Bizottság nem tehető felelőssé a kiadványban szereplő információk esetleges felhasználásáért.